Posiadanie rozpoznawalnej strony www wymaga jej nieustannego rozmieszczania w wyszukiwarkach, żeby była dostrzegalna dla potencjalnych klientów i miała stałą pozycję. Czasami jednak nasze starania powodują złamanie reguł uczciwej konkurencji i na witrynę mogą być zastosowane przez bany i filtry Google. Przyjrzyjmy się, co zrobić w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – jak wpływają na pozycję witryny?
Ban od Google stanowi najsurowszy wymiar sankcji, któremu może ulec witryna www. Oznacza on kompletne wykasowanie jej z rezultatów przeglądarki Google, co tak naprawdę poważnie utrudnia prowadzenie interesu. Po zablokowaniu strony wskaźnik naszych gości błyskawicznie się obniży, gdyż większość odbiorców korzysta z Google. Natomiast nałożenie filtra obniża położenie strony www w rezultatach wyszukiwania, co też źle oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją filtry ręczne – nakładane osobiście przez załogę Google oraz algorytmiczne, które generowane są automatycznie przez specjalistyczne oprogramowanie.
Jak dać sobie radę z banem i filtrem Google?
Należy podkreślić, że bany i filtry Google zakładane są m.in. za stosowanie przesadnej ilości odsyłaczy przekierowujących na naszą witrynę www lub uciekanie się do tzw. spamu w celu nadania jej pierwszej pozycji. Aby wyeliminować ban od Google należy uprzednio zweryfikować jego powód. Warto przekazać to profesjonalnej agencji SEO, która sprawnie zajmie się z kłopotem. Proces może jednak ciągnąć się nawet 6 miesięcy, należy więc uzbroić się w cierpliwość.