Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Wszystkie czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Powyższe symptomy wskazują na obciążenie domeny filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten usprawnią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga profesjonalnego podejścia, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może poważnie uderzyć w finanse firmy, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.