Reklama i marketing

Jak wybrać agencję SEO?

Jesteś zainteresowany aktualną ofertą kampanii SEO? Nie wahaj się! Zajrzyj na seo4.net

Firmy lub właściciele stron internetowych, którzy marzą o tym, aby wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie działań samodzielnie. Nie posiadając doświadczenia w obszarze SEO i nie obserwując codziennie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać trafnie i – kluczowe – efektywnie. Druga droga to stworzenie etatu dla specjalisty od SEO, jednak nie każda firma się na to decyduje ze względu na budżet. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz fachowców od SEO w pracują tam również eksperci od kodowania, kampanii Google Ads, grafiki oraz content marketingu, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.

Działanie kompetentnej agencji SEO

Agencji SEO w Polsce jest wiele. Czym kierować się w toku doboru firmy, która zwiększy naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Polecamy wybrać firmę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych oraz reklamowych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze zapewnia należytą jakość usług. Współpracując z agencją, która działa od minimum dekady, można mieć pewność, że posiada ona znaczne doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować pokaźne portfolio swoich poprzednich prac. Agencje SEO często na swoich stronach dodają zakładkę z wykazem tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę powinno się zapoznać się ze opisy takich przypadków, by wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po agencji, jak również to jakie kwestie udało jej się rozwiązać i z jakimi branżami pracowała. Solidna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: pisze o planach zadań na najbliższe miesiące, jak również przekazuje raporty z ukończonych działań i ich efekty.

Kolejny nie do przecenienia aspekt to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe reaguje w przeciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o kolejne informacje o firmie, potrzebne do utworzenia dla niej całościowej oferty. To dane, których nie można odnaleźć na własną rękę online, jak przykładowo informacja o realizowanych do chwili obecnej pracach SEO czy o najważniejszych dla klienta towarach albo usługach, które zamierza wypromować.

Jaki system rozliczeń z firmą SEO wybrać?

Nieufnie należy podejść do firm SEO, które proponują rodzaj współpracy z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim systemie klient płaci agencji SEO wtedy, kiedy słowa kluczowe dotrą na wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top10 bądź do Top5). To nadal często proponowany rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą duże zagrożenie – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt naruszając standardy określone przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych klientowi, więc rzetelna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych efektów. Jeśli chodzi o opłatę za współpracę z agencją SEO, to rzadko jest ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu konieczne są większe nakłady finansowe, by wykonać skrupulatny audyt SEO, a potem zrealizować wszystkie wynikłe z niego prace. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty działań są dużo mniejsze.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]