Informatyka Reklama i marketing

Podstawowe informacje o filtrach Google

Czym są filtry i bany Google?

Google ma swój sposób na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które łamią wytyczne pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte metody „black hat”.

Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google

Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób łamią wytyczne Google mogą być nawet całkowicie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są zazwyczaj na 30 dni, a filtry algorytmiczne do chwili, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście także w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Przeważnie spotykamy się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w wyszukiwarce lub znacząco obniżającymi dotychczas osiągane pozycje.