Reklama i marketing Strony internetowe w sieci Usługi

Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Chcesz zlecić pozycjonowanie Krakow? Zajrzyj w to miejsce

Istnieją 3 główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu istotne jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić zazwyczaj:
– państwo (przykładowo “producent obuwia Polska”)
– miejscowość (“saksofonista Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Jeżyce”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do klientów rezydujących na konkretnym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania również wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie może rywalizować na frazy bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja meksykańska“, to “restauracja meksykańska Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Inny rodzaj pozycjonowania to dobre i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads znacznie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail to również znacznie niższa konkurencja. Ważne jest też to, iż coraz powszechniejszy jest trend wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– telefon Samsung Galaxy A50 biały,
– obuwie puma Turin II czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, finały Pucharu Polski w piłce nożnej lub Święto Pracy. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Najczęściej należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść strony internetowej.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]