Usługi

Szkolenia z umiejętności miękkich – komu się przydadzą?

Zarządzanie zespołem, asertywność, kreatywność, przezwyciężanie stresu czy umiejętność komunikacji – co łączy te umiejętności? Wprawdzie zdają się nie mieć ze sobą wiele wspólnego, wszystkie kwalifikowane są jako umiejętności miękkie. Odmiennie do umiejętności twardych, które są charakterystyczne dla ekspertów w danej dyscyplinie, umiejętności miękkich nie pozyskuje podczas zwykłych kursów lub studiów. Rzecz jasna nie znaczy to, że są one wyłącznie wrodzone – istnieją szkolenia z umiejętności miękkich, podczas których uczestnicy mogą je rozwinąć lub zdobyć.

Szkolenia z umiejętności miękkich – dlaczego są ważne?

Umiejętności miękkie należy rozwijać z różnych powodów. Są one przydatne zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej. Podczas analizy podań o przyjęcie do pracy, rekruterzy zwracają na nie uwagę równie dużą (a nieraz nawet większą), co na umiejętności twarde. Ważne są w szczególności umiejętności związane z pracą z innymi ludźmi – perswazja, zarządzanie innymi pracownikami, praca zespołowa czy osiąganie kompromisów. Poza tym istotne okazują się takie cechy jak kreatywność, inteligencja emocjonalna, jak również radzenie sobie w stresujących sytuacjach.

Szkolenia z umiejętności miękkich – jak wyglądają?

Samodzielne rozwijanie umiejętności miękkich nie jest dla większości z nas łatwe. W związku z tym warto skorzystać z pomocy specjalistów – czytać literaturę psychologiczną oraz brać udział w treningach. Szkolenia z umiejętności miękkich obejmują nie tylko naukę kluczowych umiejętności, ale także ćwiczenia (w tym zespołowe) oraz komentarz terapeuty. Z pomocą tego ostatniego słuchacze szkolenia dowiadują się, nad którymi umiejętnościami muszą jeszcze popracować oraz które ich cechy powinni dalej rozwijać.